Nieuws

Kiest u ditmaal met uw oren?

  Thursday 22 November 2018, 11:25

In hoeverre maakt iemand nog z'n eigen keuzes? Zijn we niet allemaal de speelbal van gewiekste marketeers geworden? Als zij hun boodschap slim verpakken kopen we Dreft in plaats van een huismerk. Terwijl die laatste net zo goed werkt maar wel de helft kost.

We leven in wereld waarin we worden overspoeld met producten. Trends volgen elkaar in razend tempo op. Wat vandaag cool is, kan morgen echt niet meer.  Hoewel, terwijl jongeren trends meestal op de voet volgen, zie je steeds vaker een hang naar authenticiteit. Een verlangen naar echtheid.

Maar wat is authentiek? Wat is echt? Je denk dan al snel aan een Zwitsers horloge, een antieke kastje of een olieverf schilderij. Het zijn producten die waardevol zijn en blijven. Waarom? Omdat ze zijn ontworpen met als doel hun eigenaar langdurig voldoening te verschaffen. Niet om een kortstondige trend te dienen.

Meer en meer mensen zijn vluchtige trends moe. Hun credo: "minder is meer". Ze spenderen hun geld eerder aan "een belevenis" dan aan een product. En als ze al iets kopen, dan moet dat product "echt" zijn. Bij voorkeur een A-merk.

Maar hoe authentiek zijn A-merken nog? Veel fabrikanten hebben de verleiding niet kunnen weerstaan. Ze suggereren nog steeds Europees of Amerikaans te zijn maar produceren in werkelijkheid in lagelonenlanden. Vaak ten koste van de kwaliteit. Hoe authentiek en waardevol is zo'n product dan nog?

Toch zijn ze er nog. Eigenzinnige bedrijven die tegen de stroom in zwemmen. Die moedig stand houden. Die niet bereid zijn compromissen te sluiten. Wij kennen een bedrijf dat al 45 jaar, ononderbroken staat voor kwaliteit. Een fabrikant die waardevaste producten maakt die je waarschijnlijk nooit meer van de hand doet.

We hebben het over ATC Loudspeakers. Niet voor niets de favoriete luidspreker van "top notch" studio- en mastering-engineers over de hele wereld.

Aan u de vraag: Laat u zich verleiden door een slimme marketeer, of kiest u ditmaal met uw oren?